2013. január 3., csütörtök

Boby ma már otthon alszik!

Judit írta: Mindenkinek köszönjük a segítséget, figyelmet. Boby ma már otthon alszik! Az Illatos útról szedtük össze, megsérült, felszakadt az oldala, megműtötték, összevarrták, amit ez úton is köszönünk! Maradandó baja nem lesz! És nagyon boldog!!!

Viszont amit én most láttam, tapasztaltam az Illatos úttal kapcsolatban és minden kutyáját kereső gazdinak szívből javaslom:

MENJETEK BE AZ ILLATOS ÚTRA!!! Győződjetek meg róla személyesen, hogy nincs-e ott a kutyátok!

Nem feltételezek semmi rosszindulatot, vagy szándékosságot az ott dolgozókról, látom, elhiszem főleg ilyenkor, hogy sok a munka, ki sem látnak.
De fogalmuk sincs róla milyen kutyák vannak bent, emlékezetből válaszolnak, hogy az éppen keresett kutya bent van, vagy nincs bent, úgy néz ki, akkora, olyan nemű... amilyet keres a gazdi. Aztán vagy jól emlékszik, vagy nem, vagy jól írja le, vagy nem. Tegnap délután beszéltem az Illatos úttal azon a telefonszámon, amit most a petárdázások idején direkt úgy hirdetnek, hogy EZT hívja, akinek szilveszterkor elveszett a kutyája. Hát felhívtam. Elmondtam kit keresek, hogy néz ki, mikor tűnt el. Kénytelen, kelletlen stílusban, de azért kaptam választ, van egy, akit már két hete behoztak, hát nyilván nem ő az, őt kizárhatjuk. A másik megsérült, balesetes aznap meg is műtötték, most lábadozik. Teljes izgalomba jöttem, elkezdtem érdeklődni iránta. Tisztáztuk, hogy kan és ivaros. Stimmel. Kértem, hogy nézze meg a fotót amit küldtem. - "Azt nem lehet, majd a kolléganő holnap 10-től." Ok. Akkor csak annyit áruljon el, van-e fehér folt a fején. Itt már lehetett hallani, hogy hova is kíván engem az úr. Az volt a válasz: nem tudja megmondani, mert az egész testéről le van borotválva a szőr a műtét miatt! Hát igen, a kennelsornak háttal én sem tudnám megmondani, ez tény. De mégis milyen állapotban van? Közli, hogy nem adhat ki információt (!!!!!), de biztos nem az, akit én keresek, mert ez kétszer akkora, mint egy Beagle!!!

Ez ugyanúgy nem volt igaz, mint az, hogy tök kopasz... Két tenyérnyi folton van leborotválva a szőre. Na már most, ha én ezeket elhiszem, és nincs az a nyughatatlan érzésem, hogy de mi van ha mégis ?! akkor Boby kutya még mindig ott csücsül, a nem mellékesen mocskos, fertőző, büdös, hideg betonon a friss varrataival és vár. Vár, bár nem tudom mire várhatott volna a nyomorult, ugyanis olyannyira nem törődnek vele, hogy Puzzlezzanak, ahogy pl. Ti, önkéntesek itt és egyéb fórumokon, hogy az Illatos út faliújságjára ki volt rakva az én kinyomtatott hirdetésem amit előző nap küldtem nekik e-mailen! Az ő saját faliújságjukon, arról a kutyáról, akit előző nap ők műtöttek meg és vittek hátra a lábadozóba. A faliújságon, ahonnan 10 méterre ott fekszik maga BOBY és várja, hogy majd valamelyik a homlokára csap, hogy nééééézd már ez nem az aki... nem az aki miatt valami hülye telefonálgat...?! Amikor ezt szóvá tettem odabent, azt a választ kaptam, hogy mert ők ki sem látnak a munkától, és levegőt venni sincs idejük. Elhiszem. Tényleg. Csak akkor miért van az, hogy a két kolléga 10 perce sutyorog a váróban a hátunk mögött a kanapén ülve, méregetve minket, hallgatva és mormogva kommentálva amiket én beszélek?! Az alatt a 10 perc alatt pont végig lehetne sétálni a kinyomtatott fotós e-mailekkel, hogy hátha! Akkor mindjárt annyival kevesebb is lenne a kutya, mindjárt lehetne levegőt kapni. Van bent fajtatiszta Mopsz, van egy tündér édes bicolor 3 hónap körüli kislány Beagle... nem hiszem, hogy senki nem keresi őket.
A másik: mi az, hogy nem adhat ki információt egy frissen műtött kutyáról, akiről nem tudnak semmit, és valaki pont iránta érdeklődik. Elég jó a fantáziám, képbe vagyok ezzel a szar-szemét világgal is, amiben élünk, de esküszöm el nem tudom képzelni, hogyan tudnék visszaélni azzal az információval, hogy milyen sérülése van a kutyának és, főleg, hogy van-e rajta fehér folt?! Vagy a kutya személyiségi jogait sérti? Az nem, ahogyan bánnak vele, csak az információ?
Miért tilos a fotózás, miért nem mehet be önkéntes fotózni, segíteni? Miért nem lehet ez is egy közmunka? Segíteni szeretnék, elsősorban a kutyákon, de végtére az ott dolgozókon is. De nem! Tilos! Ha tényleg arról van szó, hogy nem győzik, akkor miért nem? Persze én sem arra gondolok, hogy ész nélkül engedjenek be mindenkit fotózni. De tuti, hogy lenne 2-3 állandó önkéntes aki ezt boldogan vállalná és lelkiismeretesen, pontos információkkal ellátott oldalt vezethetne róluk, fotókkal. Egynek én már itt is vagyok, vállalom!
Biztos vagyok benne, hogy nem ez az álom munkahely. Abban is biztos vagyok, hogy szarul keresnek. Látom milyenek a körülmények. Megértem, hogy a hócipőjük tele van, sok mindennel. A hülye gazdikkal is, itt is sok a bunkó, meg szívtelen, aki leadja úgy a saját kutyáját, hogy találta és közben egy arcizma sem rándul. Ez idegőrlő és felemészti az embert. Elhiszem, megértem. Nem az ott dolgozókkal van bajom, nem miattuk szar ez az egész, ők megpróbálnak a szarból várat építeni. Nem ők hozzák a barom szabályokat, rendeleteket, ők csak kénytelenek betartani, mert féltik azt a kicsit, amijük van, azt a kis állást amiből a rezsire keresnek. De sok múlik a hozzáálláson, ezzel nem azokkal "tolnak" ki, akik a fizetésüket mérik. Vagy azzal a paraszttal aki, ha a kutyája a szőnyegre pisilt bevágja az Illatos útra. A kutyákon nem azért kell segíteni, mert fizetnek érte. Nem lesz tőle több a fizetésük, nem lesznek jobbak a fizikai körülmények attól, ha szívből csinálják, ezt "csak" érezni kell. Ez nem egy munkahely, ez egy hivatás kéne, hogy legyen!

Sok sikert mindenkinek aki a kutyáját keresi, vagy abban segédkezik, de elsősorban sok szerencsét a kutyáknak!

Üdvözlettel: H. Judit

2013.01.03.

EREDETI SEGÉLYKÉRÉS:

2012.12.31-én a XXII. kerületből elveszett egy Beagle - Kopó jellegű ivaros kan kutya. Boby névre hallgat, chip sajnos nincs benne. Gazdái nagyon várják haza. Minden információért hálásak vagyunk! Telefon: +36-30-635-...

Nincsenek megjegyzések: